dilluns, 31 de gener del 2011

Reflexió de l’activitat amb el bubbl.us feta amb l’alumnat

L’activitat ha estat programada per a dues sessions, i hem fet servir l’aula mòbil per tal d’accedir a la xarxa des de l’aula ordinària.
Pel que fa als continguts, es relaciona directament amb el treball de la comprensió lectora i els textos expositius i l’expressió oral.
En la primera de les sessions s’indicà a l’alumnat que havia d’entrar al bloc i accedir al Quadern digital, des d’una de les entrades més antigues. Un cop registrats en el quadern havien de triar, per parelles, un dels textos expositius classificadors que es proposen. Un cop triats, els llegiren, els resumiren breument i començaren l’elaboració dels mapes conceptuals, primer al quadern.
Una vegada totes les parelles ja havien llegit el seu text i havien preparat el mapa conceptual, amb el projector se’ls explicà el funcionament del bubbl.us, com s’ha de fer el registre i se’ls mostrà diferents exemples elaborats per la professora.
Seguidament, van fer el registre i començaren a fer proves amb el bubbl.us fins al final de la sessió. Mentrestant, la professora anava revisant els mapes fets als quaderns i suggerint algunes modificacions.
En la segona sessió únicament van d’elaborar el mapa conceptual i, parella per parella, el van penjar al bloc. Un cop penjats, els varem projectear i, breument, van explicar als companys.
L’alumnat ha respost molt positivament a aquest tipus d’activitat i el fet de publicar el producte final és un molt bon al·licient per tal que es preocupin de fer-ho conscientment i, a més a més, voler-ho fer bé.
Personalment, m’ha agradat molt el bubbl.us, és molt senzill i una eina molt engrescadora per treballar de manera diferent la comprensió lectora. Ha estat un gran descobriment i una experiència molt profitosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada