divendres, 11 de febrer del 2011

Reflexió al voltant de l'activitat de conversar

Per treballar la conversa hem posat en pràctica la lectura dramatitzada. Tot i que la base no és un text  elaborat, a manera de guió del qual partir per realitzar el podcast, no deixa de banda la gestió dels torns de paraula i l’organització de la lectura per part de l’alumnat; tenint en compte que s’han de posar d’acord amb el repartiment de papers, preparar bé la lectura, i així enregistrar-la amb seguretat.
Per a mi, ara que en sóc conscient que aquest tipus d’activitat no requereix grans recursos ni esforços i la resposta de l’alumnat ha estat molt positiva, aquesta primera pràctica d’enregistraments precedeix una evolució en aquest sentit. Intentaré incorporar el treball de l’habilitat de conversar i, a poc a poc, acostar-nos a l’espontaneïtat.
L’activitat de Radioteatre ha estat realitzada en tres sessions, realment en la meitat final de cadascuna, el que equival a una sessió i mitja, aproximadament. El fragment que s’ha dramatitzat ja l’havíem treballat prèviament a classe i, per tant, teníem feina avançada. En la primera sessió, un cop proposada l’activitat i distribuït l’alumnat en dos grups, es reparteixen els papers i s’assaja la lectura. En la segona sessió, es destinen un minuts a la preparació i, seguidament es procedeix a l’enregistrament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada